تعلیم و تربیت جدید

تعلیم و تربیت جدید

نگاهی نو به تعلیم و تربیت و ایجاد لوازم این تربیت نو

 

در مورد پول تو جیبی به بچّه ها چکار کنیم ؟
پاسخ :
آنچه باید توجه کرد ، این است که پول تو جیبی یک وسیله آموزشی و تربیتی است هدف و غایتی مشخص دارد . شما باید از طریق (( حق انتخاب )) و (( مسؤولیت )) به فرزند خود یاد دهید که چگونه از پولش استفاده کند و به او در تجربه اندوختن یاری دهید . در دادن پول تو جیبی به چند نکته باید توجه کرد .
1-    ابتدا مخارج بچّه ها را بررسی کرده و سپس به میزان لازم و رعایت حدود سنی شان ، پول تو جیبی به آنان بدهید . چون هر چه بزرگتر می شوند ، به پول تو جیبی بیشتری احتیاج دارند . زیرا مخارج و مسؤولیت های آنان اضافه می شود .
2-    درباره نحوه خرج کردن پول تو جیبی بچّه ها و بهترین روش استفاده و بهره بری از آن را به کودکان خود بیاموزیم . بهتر است پول تو جیبی شان را دو سه بار در هفته تقسیم کنیم و به آنان بدهیم ، تا دقیقا به میزان پول خود برنامه ریزی نمایند .
3-    میزان پول تو جیبی براساس بودجه و درآمد خانواده تنظیم شود و نباید چشم و هم چشمی کرده و مخارج بی رویه داشته باشند ، و خود و خانواده را دچار مشکل کنند .
4-    اگر کودکان به کم بودن تو جیبی خود معترض بودند و امکان اضافه شدن آن نبود ، به او بگوئید دوست دارید امکان اضافه کردن پول توجیبی داشته باشید . بطور مسلم این جمله بهتر از این است که به او بگوئید : تو به پول بیشتر احتیاج نداری .
5-    پول تو جیبی را به میزان سن ، و از کم شروع کنید و هرچه نیاز و احتیاجات اضافه می شود ، می توان پول تو جیبی را اضافه کرد . پول قدرت ایجاد می کند و انسان ناباب از آن سوء استفاده خواهد کرد . پول تو جیبی را بیشتر از توان شخصیتی به کودک ندهید ، تا کودک برنامه ای برای خرج آن تنظیم نکند .
6-    کودکان دوست دارند ، علاوه بر مخارج ثابتی که خرج کرایه رفت و آمد به مدرسه و لوازم التحریر می شود ، مقداری هم پس انداز کنند تا با آینده نگری و دوراندیشی ، بزرگ شدن را تجربه کنند ، و گاهی هم این بزرگ شدن خود را بوسیله خرج کردن برای همکلاسان خود نشان داده و پُز می دهند .
7-    سعی نکنید پول تو جیبی وسیله ای باشد که کودک را وادار به اطاعت از دستورات خود کنید . در زمان ناراحتی تهدید به قطع پول تو جیبی او و یا در شادیها اضافه کردن پول تو جیبی او ننمائید و به او رشوه ندهید .
8-    منبع : کتاب 100 پرسش 100 پاسخ در روابط والدین و فرزندان نوشته اکرم (گیتی) حیدری
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: نادر ایزدپناه ׀ تاریخ: سه شنبه 3 مرداد 1391برچسب:پول تو جیبی به بچّه ها,اموزش تربیت فرزندان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , izadpanahnader.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com